Stosownie do art. 152b ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2019 r. poz. 1396 ze zm.), Starosta Kazimierski udostępnia następujące informacje o instalacjach wytwarzających pole elektromagnetyczne (PEM), objętych obowiązkiem zgłoszenia:
- zgłoszenia instalacji (art. 152 ust. 1 lub ust. 6 pkt 2 ustawy Poś);
- informacje (art. 152 ust. 6 pkt 1 ustawy Poś):
- rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji,
- zakończeniu eksploatacji instalacji,
- zmianie w zakresie danych lub informacji, zawartych w zgłoszeniu;
- sprzeciwy do rozpoczęcia eksploatacji instalacji (art. 152 ust. 4 ustawy Poś);
- zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu (art. 152 ust. 4b ustawy Poś), wydawane przed upływem terminu do wniesienia sprzeciwu;
- uwagi dotyczące okoliczności, że: eksploatacja instalacji powodowałaby przekroczenie standardów emisyjnych lub standardów jakości środowiska oraz instalacja nie spełnia wymagań ochrony środowiska wraz ze szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność wniesienia uwag (art. 152b ust. 3 ustawy Poś).
Uwagi, w terminie 14 dni od dnia udostępnienia zgłoszenia lub informacji, mogą wnieść:- organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 i 1570) prowadzące działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub
- osoby zamieszkałe w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja wytwarzająca pola elektromagnetyczne.
- odpowiedzi na wniesione uwagi (art. 152b ust. 6 ustawy Poś), które prowadzący instalację lub użytkownicy urządzeń mogą wnieść, za pośrednictwem organu właściwego do przyjęcia uwag, w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.